Ansiktsvård

Jag fick ett bar tips om att gör ett inlägg om ansiktsvård.
Jag tänker tipsa om producter jag använder och producter som faktiskt funkar.

Varje morgon ska man rengöra hyn, många använder vanlig tvål men jag tycker att man ska undvika det eftersom vanlig tvål kan irritera hyn och orsaka torr hy, Morgon och kväll så rengör jag huden med ACO Spotless Face Wash istället.
Aco Spotless Face Wash inehåller salicylsyra som torkar ut finnar och pormaskar och hjälper då att förebygga finnar. Producten finns att hitta på apotek och går på 60-65 kr.
Det är en product som boksatligen funkar och på kort tid :)




Efter att jag har rengjort hyn använder jag ansiktsvatten för att rengöra och fräscha upp hyn samt för att ta bort rester utav smuts, använd ett ansiktsvatten som passar din hy, t.ex. för fet, torr eller normal hy.

jag använder apoliva ansiktsvatten, det går också att hitta på apotek och går på 40-45 kr.



Apoliva ansiktsvatten inehåller mjukgörande och återfuktande medel, huden känns fräsch och defenitivt ren.

Jag använder mig av peeling en eller två gånger i veckan för att ta bort döda hudceller och rengöra huden på djupet. Man ska inte använda peelng för ofta eftersom det kan slita på huden.
Man ska aplicera peeling krämen efter att man har rengjort huden.
(peeling och scrubb är ungefär samma sak, peeling krämer har oftast grövre korn än scrubb krämer)

En bra product som jag använder mig av är ACO Spotless Cover Stick, täckstiftet täcker finnar bra samtidigt som den torkar ut dom, en jätte bra product som funkar.
Finns också att hitta på apotek för drygt 50 kr.

Kommentarer
Postat av: Elina

Fin blogg! Checka gärna in min! :)

2011-11-11 @ 18:15:29
URL: http://vivuselina.blogg.se/
Postat av: annie

äntligen, ett sånt inlägg har jag längtat efter :D

Ska köpa täckstiftet och ansiktsvattnet så hoppas att det hjälper nu :D

Btw din blogg ÄGER!!

2011-11-17 @ 12:42:51
Postat av: ylva holmberg :)

Din blogg är jätte bra, älskar att du tipsar om såna saker oxå :D

2011-11-17 @ 12:43:49
Postat av: Lisa

Har täckstiftet och det suger rent ut sagt..

2011-11-17 @ 12:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0